Usługi
Rozliczenia podatkowe w Holandii.
Rozliczenia do 5 lat wstecz – wysokość zwrotu zależy od tego jak długo
pracowałes/aś w Holandii oraz ile podatku odprowadził Twój pracodawca.
Potrzebne dokumenty:
- Wszystkie Jaaropgaaf–y za dany rok
- Numer konta bankowego (każdy musi mieć swoje konto)
- Dokładne informacje dotyczace rodziny: imiona, daty urodzenia małżonka/i oraz dzieci
- Adres zameldowania w danym roku podatkowym
- Czy w danym roku podatkowym podatnik pracował w Polsce lub innym kraju
- rozliczenie z małżonką/ iem, który również musi posiadać sofii numer
- dochody netto małżonka/i
- na tym formularzu rozliczają się osoby, które pierwszy raz zameldowały się w Holandii lub wymeldowały z Holandii w danym roku podatkowym
- rozliczyć hioptekę można posiadając dom w Holandii lub w Polsce
- nie można mieć meldunku w Holandii aby rozliczyć hipotekę z Polski
Rozliczenia/korekty podatkowe w polskim Urzędzie Skarbowym.
- Wszystkie Jaaropgaaf–y za dany rok
- Wszystkie Pit -11 od pracodawcy z Polski
- Adres zameldowania z Polski
- Pit rozliczeniowy za rok poprzedni.
Pomoc przy PIT-ZAP 3, uzyskaniu certyfikatu rezydencji na terenie Holandii.
Do uzupełnienia PIT-ZAP 3 potrzebne informacje:
- imie, nazwisko
- numer PESEL
- data urodzenia
- adres zamieszkania/zameldowania na terenie Holandii
- adres mailowy
- data zameldowania w Holandii.
Dofinansowanie do ubezpieczenia / zorgtoeslag.
Warunkiem uzyskania tego dodatku jest konieczność opłacania ubezpieczenia zdrowotnego w Holandii:.
Dane potrzebne do wyslania wniosku o dofinansowanie:
- imię i nazwisko
- data urodzenia
- sofi numer
- dochody brutto za dany rok podatkowy z Polski i Holandii
- data pierwszego dnia ubezpieczenia w danym roku
- stan cywilny (jeżeli jesteś w związku małżeńskim potrzebne będą również dochody partnera/ki oraz jego/ jej sofi numer. Jeżeli partner-ka nie posiada jeszcze sofi numeru - zaradzimy temu!)
Korzystanie z opieki medycznej nie ma wpływu na wysokość zwrotu.
Dofinansowanie do czynszu / huurtoeslag.
Komu należy się to dofinansowanie?
- osoby powyżej 18 roku życia
- co roku zmienia sie kale huur i dochody brutto dla osob wynajmujących mieszkanie/dom
Proszę o kontakt mailowy wszystko sprawdzę i napisze czy dofinansowanie należy się.
Zasiłek rodzinny / kinderbijslag.
Do uzupelnienia wniosku potrzebne dokumenty:
- kopie dowodów osobistych rodziców oraz dzieci (jeżeli dzieci nie mają jeszcze wyrobionych dowodów tożsamości potrzebne będą ich numery PESEL)
- akt urodzenia dziecka/dzieci
- akt małżeństwa (nie trzeba być w związku małżeńskim by uzyskać ten dodatek )
- zaświadczenie z MOPS-u o pobieraniu bądź nie pobieraniu zasiłku rodzinnego w Polsce
- kontrakt do pracodawcy
- w późniejszym terminie mogą być potrzebne potwierdzenia utrzymywania rodziny w Polsce, np. wydruki z banku
Dlatego warto robić przelewy i nie przekazywać pieniędzy osobiście. Kwota na dziecko powinna być większa niż 410 euro na kwartał.
Dofinansowanie do żłobka / kinderopvangtoeslag.
Komu należy się to dofinansowanie?
- dofinansowanie uzależnione jest od dochodów rodziców
- potrzebny kontrakt z kinderopvang
Sofi numer dla partnera fiskalnego (bsn).
- wyraźna kopia dowodu osobistego, (najlepiej w kolorze) od partnera/ki
- akt małżeństwa na druku europejskim
- dokument o wspólnym zameldowaniu, który musi być przetłumaczony na jeden z trzech języków (holenderski, niemiecki bądź angielski)
Ubezpieczenia.
- obowiązkowe ubezpieczenia zdrowotne-aby ubezpieczyć się samodzielnie wymagane są adres zamieszkania na terenie Holandii i umowa o pracę
- ubezpieczenia samochodu
Kieszonkowe/kindgebonden budget.
- osoby ponizej 18 roku życia
- trzeba mieć przyznane rodzinne /kinderbijslag aby starać się o kieszonkowe.
- Dodatek uzależniony jest od dochodów rodziców.
Proszę o kontakt mailowy wszystko sprawdze i napisze czy dodatek należy się.